Istoric
 
Pentru cei interesaţi de
istoria aeroportului.

Descarca brosura: Noi oportunităţi pentru Aeroportul Timişoara: Airport City


  •  1935 - 29 mai - a fost încheiat un proces verbal pentru înfiinţarea Aeroportului Comunal Timişoara, în Timişoara, pe locaţia Garnizoanei Militare (actual centru comercial), iar pe data de 17 iulie a aterizat primul avion în regim de zbor tehnic.

  •  1941 - Aeroportul Timisoara se muta la Cioca, insa din cauza condiţiilor solului, se renunţă la această locaţie

  • 1942 – Aeroportul Timişoara se mută pe un teren din Moşniţa Nouă, izlaz comunal.

  • 1960 - s-a construit sediul aeroportului pe actualul amplasament, în vecinătatea comunei Ghiroda.

  • 1964 - 28 februarie, a fost dat în folosinţa actualul terminal pentru curse interne.

  • 1975-1980 - s-a realizat prelungirea pistei de aterizare-decolare aeronave, de la 2500 la 3500 m şi au fost inaugurate clădirile terminalului pentru zboruri internaţionale, turnului de control, salonului oficial şi clădirii administrative.

  • 1980-1990 - pe aeroport au operat atât curse interne, Timişoara - Bucureşti şi Timişoara - Constanţa, cât şi curse internaţionale, spre Frankfurt, New York, Chicago.

  • 1998 - a fost inaugurată hala de depozitare mărfuri pentru activităţi cargo şi curierat rapid.

  • 2002 - a fost modernizată aerogara pentru zboruri interne.

  • 2003 - 6 februarie, aeroportul şi-a regăsit identitatea spirituală în persoana pionierului aeronauticii mondiale - bănăţeanul - Traian Vuia; pe 19 mai a fost inaugurată aerogara tranzit, aeroportul devenind nod aerian, legând importante oraşe din România cu oraşe din Italia şi Germania.

  • 2004 - 10 noiembrie - a fost inaugurată extinderea şi modernizarea aerogării pentru zboruri internaţionale.

  • 2005 - elaborarea unui studiu de prefezabilitate pentru "Programul de dezvoltare 2006-2015".

  • 2006 - extinderea platformei de staţionare aeronave pentru a face faţă traficului în continuă creştere şi realizarea unei noi parcări auto şi a unui drum de acces în incinta aeroportului.

  • 2007 - 12 Decembrie - au fost finalizate lucrările de extindere a terminalului de plecări internaţionale.

  • 2008 - martie - au fost finalizate lucrarile de extindere a terminalului de plecari interne.

  • 2009 - iulie - au fost finalizate lucrarile de realizare a caii de rulare L-C si a extinderii pe directia est a platformei de stationare a aeronavelor.

  • 2010 - iulie - au fost finalizate lucrarile de realizare a sistemului electronic de supraveghere perimetrala.

  • 2010 - septembrie - au fost finalizate lucrarile de realizare a Terminalului 1 (Terminalul Sosiri Curse Interne, viitorul Terminal NON-Schengen)

  • 2012 - octombrie – 2013 – august - au fost realizate lucrarile de reparaţii la pista de decolare-aterizare care au avut ca scop creşterea gradului de siguranţă în procedurile de decolare-aterizare ale aeronavelor. Tot în această perioadă au fost realizate şi lucrări de modernizare a echipamentului de electro-alimentare a sistemului de balizaj luminos al pistei.

  • 2014 – au fost iniţiate proiecte pentru realizarea a două obiective deosebit de importante: Terminalul Intermodal de Marfă şi Terminal Intermodal de Pasageri, incluse în Masterplanul General de Transport.

  • 2015 – a fost pus în funcţiune un sistem performant de radionavigaţie pentru a asigura operarea aeronavelor în condiţii de vizibilitate foarte redusă, fiind singura pistă din ţară dotată la un nivel înalt pe ambele direcţii de aterizare: Cat III A pe direcţia de aterizare Est (290), respectiv Cat II pentru direcţia de aterizare Vest (110).

 
 
Contact
+40 256 386 089
str. Aeroport, nr.2
307200 Ghiroda - Timiş
O.P. 7 C.P. 1375
Romania